W reklamę internetową inwestują zazwyczaj firmy działające w sektorze finansów. Reklama internetowa jest bardzo dochodowa, jej wartość ciągle rośnie i przybiera na sile. W 2010 roku polski rynek reklamy internetowej był wart prawie 1,8 mld zł.
Kto może zajmować się reklama internetową?
Reklamą może zajmować się dziś prawie każdy. Wystarczy posiadać podstawową wiedzę na temat reklamy i środowisko Internetu. Start w tej dziedzinie ułatwi doświadczenie.
Niezbędne inwestycje
Koszty kampanii reklamowej w sieci są różne. Najważniejsza jest idea, pomysł, kreatywność, zasięg działania reklamy oraz miejsce i czas jej realizacji. Dobrą kampanię można przeprowadzić już za 3-5 tys. zł. Budżet nie jest tutaj najważniejszy lecz pomysł na promocję swojej działalności. Ważna jest grafika i strona wizualna reklamy – musi być ona atrakcyjna i zachęcająca. Dobrze zwrócić się o pomoc do profesjonalnego grafika, który zaprojektuje dla nas przyciągający uwagę baner. Koszt takiego projektu to średnio około 1 tys. zł. Form reklamy internetowej jest wiele. Reklama on-line nieustannie się rozwija i pojawiają się nowe jej realizację. Najpopularniejszą jest display, czyli prosta i nieskomplikowana graficzna reklama w Internecie. Jeśli chcemy natomiast reklamę skomplikowaną pod kątem wizualnym, to jej cena wraz z poziomem zaawansowania. Niektóre osoby chcąc mieć pewność, że kampania odniesie zamierzony sukces zatrudniają osoby, które ta kampanię będą wspierać i np. przychylnie wypowiadać się o jej usługach i marce na łamach Internetu np. wypowiadając się na blogach. Takie działania przynoszą zadowalający efekt.
O czym warto pamiętać?
Klientami agencji reklamowych lub interaktywnych są najczęściej firmy działające w sferze finansów. Kolejną grupą zainteresowanych są firmy związane z mediami, handlem książkami, CD oraz DVD. Zdarza się, że Kampanią reklamową w Internecie są zainteresowane zakłady z branży motoryzacyjnej oraz telekomunikacyjnej, ale ich liczba jest niewielka. Reklama internetowa jest działaniem bardzo przydatnym, dzięki niej dana firma zyskuje rozgłos i renomę. Dzięki niej przedsiębiorstwo zyskuje nowych klientów. Niestety nie każda firma może sobie pozwolić na profesjonalna reklamę np. w prasie, telewizji oraz na antenie stacji radiowych, więc inwestuję w reklamę internetową, która działa na tej samej zasadzie i jest tańsza. Z wielu względów reklama w Internecie jest skuteczniejsza, m.in. dlatego, że pozwala na bezpośredni kontakt z odbiorą.
Potencjalne zarobki
Zarobki są uzależnione od skuteczności danej reklamy oraz częstotliwości pojawiania się jej w sieci internetowej. Bardzo ważne są indywidualne ustalenia płatności za działania promocyjne. Klient sam może zdecydować za co chce płacić. Dzięki usłudze Flat Free, która umożliwia wyświetlanie reklamy przez ściśle określony czas, płaci jedynie za pojawianie się reklamy przez dzień, tydzień lub miesiąc w zależności od jego potrzeb. Klient może taże wykupić określona ilość emisji reklamy, umożliwia to m.in. Cost Per Mille lub Cost Per Thousand. W tym przypadku klient płaci za wyświetlenie reklamy np. tysiącowi użytkowników. Przy emisji reklam w Internecie bardzo istotny jest tak zwany wskaźnik Share Of Voice, im jest on wyższy tym częściej dana reklama się pojawia w przestrzeni wirtualnej, a to z kolei wiąże się z zyskiem. Klient także może skorzystać z opcji Cost Per Click, dzięki której płaci jedynie za pojawienie się użytkownika Internetu na własnej stronie. Warto także pamiętać o tym, że aby reklama odniosła sukces musi być atrakcyjna i oryginalna oraz dopasowana do odbiorców. Przekaz musi być odpowiednio skonstruowany. Chcąc móc kontrolować kampanie marketingową w Internecie można skorzystać z odpowiednich aplikacji, które pozwalaja na taką kontrole i analizę skuteczności przekazu. Dzięki wskaźnikowi Click Through Rate, możemy dowiedzieć się ile osób po obejrzeniu reklamy zdecydowały się odwiedzić konkretna stronę i zapoznać się z jej treścią.
Konieczne wydatki
- Komputer – 2,5 tys. zł
- Internet – 70 zł miesięcznie
- Kapitał – około 7 tys. zł