Rewolucyjne oblicze audytu wewnętrznego

Utworzono: 5 grudnia, 2014 o 10:30

Aby pomóc przedsiębiorstwu w osiągnięciu jego celów poprzez systematyczną ocenę skuteczności procesów zarządzania i kompleksowe usprawnienie działań organizacji, należy na bieżąco przeprowadzać w nim audyt wewnętrzny. Innowacyjnym rozwiązaniem, które wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, jest e-usługa GAINSIDE.

e_audyt_350

W czasach niepewności, gdy wciąż odczuwamy skutki kryzysu, rozwój procesów zarządzania ryzykiem nabiera coraz większego znaczenia. Słysząc o kolejnych skandalach finansowych, przedsiębiorcy zwracają większą uwagę na skuteczne metody zarządzania ryzykiem. – Audyt wewnętrzny pomaga organizacji w osiąganiu jej celów m.in. poprzez ocenę ryzyka procesów biznesowych oraz usprawnienie działań operacyjnych firmy. Dzięki niemu przedsiębiorstwo ma gwarancję wiarygodności, spójności informacji finansowych i operacyjnych oraz ochrony aktywów – mówi Marcin Solski, współtwórca e-usługi GAINSIDE i Partner w BT&A Group.

Sprawdzenie efektywności realizowanych procesów czy zwalczanie nadużyć, to tylko niektóre zalety audytu wewnętrznego. Jedynym minusem przeprowadzenia tej niezależnej działalności doradczej są stosunkowo wysokie koszty, które jednak warto ponieść w celu zabezpieczenia dużo większych przychodów czy też ograniczenia strat. Cena takiego audytu zależy od czasu niezbędnego na jego przeprowadzenie, ten natomiast jest pochodną zakresu pracy, rozmiarów i złożoności organizacji, w której audyt jest przeprowadzany. W efekcie cena może oscylować między kilkanaście a kilkaset tysięcy złotych. Przedsiębiorcy poszukują zatem ekonomicznych rozwiązań, które nie wymagają korzystania z kosztownych usług wysoko opłacanych specjalistów.

W roli audytora

Firma BT&A znalazła nowoczesne rozwiązanie dla właścicieli przedsiębiorstw, którzy w dużej mierze chcą samodzielnie przeprowadzić audyt wewnętrzny we własnej firmie i tym samym zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie. Aby stworzyć niezawodny i łatwy w obsłudze system, eksperci w dziedzinie audytu i doradztwa biznesowego skorzystali z zalet sztucznej inteligencji naśladującej rozumowanie człowieka. Zastosowanie tego sposobu dowodzi o wysokim poziomie innowacyjności oferowanej e-usługi.

Dzięki GAINSIDE każdy przedsiębiorca dobrze znający swoją organizację ma możliwość́ samodzielnego przeprowadzania profesjonalnego audytu wewnętrznego. E-audyt polega na bieżącej kontroli wszystkich obszarów funkcjonowania firmy, której rezultat przekłada się na szybki rozwój działalności gospodarczej i ograniczenie ryzyka niepowodzenia. Po raz kolejny przekonujemy się, że dobrze przemyślany system jest w stanie w dużej mierze zastąpić pracę człowieka. Według specjalistów z zakresu audytu i finansów GAINSIDE ma szansę stać się przełomową usługą dla przedsiębiorstw w skali międzynarodowej, jednostek władzy publicznej oraz branży finansowej, rewolucjonizując tym samym sposób przeprowadzania audytów wewnętrznych.

Istnieje sposób, by zarabiać więcej

– E-usługa GAINSIDE polega na udostępnieniu przedsiębiorcom kompleksowej platformy służącej gromadzeniu i analizowaniu informacji dotyczącej prowadzenia audytu wewnętrznego. Prewencyjny charakter e-usługi ma za zadanie zapobiec powstaniu groźnego w skutkach niepowodzenia biznesowego i w efekcie przełożyć się na wzrost zysku – mówi Marcin Solski. Efektem kontroli jest powstanie wartości dodanej dla przedsiębiorstwa: począwszy od wzrostu samokontroli wśród pracowników, poprzez wyeliminowanie różnorakich nieprawidłowości ze struktur organizacyjnych, aż po minimalizację ryzyka dotyczącego działalności firmy. Przedsiębiorca zainteresowany e-usługą po wejściu na stronę intenetową www.gainside.pl uzyska dostęp do szczegółowych informacji o e-usłudze: opisu usługi, interaktywnej prezentacji oraz do filmików instruktażowych. Po zakończeniu e-audytu klient otrzymuje kompleksowe sprawozdanie z informacjami o procesach, które należy usprawnić, by firma lepiej prosperowała. Zdaniem ekonomistów pomysł e-usługi idealnie wpisuje się w tendencje rynkowe i obserwowany rozwój e-usług nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie.

            
                         
        
Ostatnio modyfikowano: 5 grudnia, 2014 o 10:45