Prezentacje multimedialne produktów

Utworzono: 14 kwietnia, 2014 o 7:35

Coraz więcej osób decyduje się na zakup potrzebnych produktów i artykułów poprzez Internet. Handel internetowy ma pewne ograniczenia, jednym z nich jest oczywiście brak możliwości dotknięcia i obejrzenia z bliska danego produktu. Z tego względu klienci cenią sobie dokładny opis towaru. Opis i zdjęcie jednak już nie wystarczają. Atrakcyjniejszą formą prezentacji proponowanego artykułu są prezentacje video. Przedstawiają one wszystkie wady i zalety towaru, zachęcają do nabycia.

Kto może podjąć się takiej działalności?

Prezentacje promocyjne nie są trudne do stworzenia. Dobrze jednak jeśli posiadamy podstawowe wiadomości na temat obróbki materiału filmowego, znamy zasady tworzenia takich materiałów. Bardzo przydaje się znajomość obsługi kamery lub aparatu fotograficznego oraz podstawowych programów do edycji filmów i zdjęć. Warto zapisać się na kurs filmowania, jeśli czujemy się niepewnie obsługując kamerę. Stworzone przez nas filmy możemy umieszczać na różnego rodzaju portalach społecznościowych, blogach lub serwisach z filmami amatorskimi i nie tylko. Przy realizacji prezentacji video ważny jest obiektywizm, rzetelność i pełne zaangażowanie. Jeśli nasze prace znajda zainteresowanie i zyskają popularność, to bardzo możliwe, że nawiążemy współprace z firmą, która będzie chciała, żebyśmy zajęli się produkcją materiałów filmowych dotycząca jej produktów. Tworzenie tego typu prezentacji ściśle wiąże się z działaniami promocyjnymi i marketingowymi. Posiadając doświadczenie oraz wiedzę, możemy świadczyć usługi reklamowe na szerszą skalę. Zakładając agencję świadczącą usługi reklamowe, musimy ja zarejestrować pod numerem PKD: 73.11.Z.

Niezbędne inwestycje

Narzędziem, którym będziemy się posługiwać będzie przede wszystkim kamera lub aparat fotograficzny z funkcją nagrywania. Dobrej jakości aparat lub kamera na pewno sprosta naszym wymaganiom i oczekiwaniom technicznym. Dobry sprzęt można kupić już za około 700 zł.

O czym warto pamiętać?

Przedstawiany przez nas materiał musi być przede wszystkim konkretny, obiektywny i użyteczny. Powinien zawierać wszystkie niezbędne informacje oraz przedstawiać dany produkt podczas pracy. Należy unikać wartościowania i zbytniego zachwalania danego produktu. Nasza pracę, jej jakoś oraz sam sprzęt ocenią internauci, którzy będą np. komentować zamieszczony przez nas film. Naszym zadaniem jest informowanie i omawianie danego artykułu – wystawienie mu recenzji. Mamy przede wszystkim pokazać jakie jest zastosowanie produktu, jakie spełnia funkcje i dla kogo jest przeznaczony. Chcąc stworzyć wzorowa prezentację, powinniśmy się wczuć w konsumenta czyli przeciętnego użytkownika. Pomoże nam to określić jakie informacje są ważne, a które nie.

Potencjalne zarobki

Wysokość naszych zarobków jest uzależniona od branży, której będą dotyczyć nasze recenzje – prezentacje. Za określona ilość odsłon danego materiału producent danego towaru np. sprzętu ARG jest w stanie zapłacić nawet 1,5 tyś. zł. Jeśli natomiast chodzi o artykuły spożywcze zarobek waha się w granicach 800 zł.

Konieczne wydatki

  • Komputer – 1,5 tyś. zł
  • Kamera cyfrowa lub aparat cyfrowy – 500 – 800 zł
  • Program do edycji materiałów multimedialnych – 100 – 150 zł
  • Kapitał obrotowy – 1 tys. zł

Przydatne informacje

W video prezentacji powinny występować osoby typowe, przeciętne ale znające dobrze poruszany temat. Bardzo ważna jest swoboda i umiejętność atrakcyjnego przedstawiania zagadnienia. Kolejną kwestia jest przekaz i jego oryginalność oraz atrakcyjność. Prezentacja powinna być nietuzinkowa z inwencja twórczą.

            
                         
        
Ostatnio modyfikowano: 5 maja, 2014 o 11:55