Social marketing

Utworzono: 14 kwietnia, 2014 o 7:55

Marketing w mediach społecznościowych

Reklama jest bardzo ważnym działaniem promocyjnym. Odmian reklamy jest wiele. Potencjalnych klientów można zachęcać do zakupu danego produktu lub usługi w różnorodny sposób. Bardzo ważna jest tak zwana reklama szeptana, czyli taka gdzie nadawcą komunikatu reklamowego są inni konsumenci, którzy np. już skorzystali z danej usługi. Ten rodzaj reklamy jest bardzo skuteczny, gdyż ludzie chętnie wierzą osobą, które już dany artykuł sprawdziły niż np. specjalistom od reklamy. Bardzo ważnym elementem reklamy szeptanej jest zaufanie.

Kto może zajmować się social marketingiem?

Do prowadzenia tego rodzaju działalności niezbędna jest wiedza oraz umiejętności perswazyjne. Powinniśmy mieć wiedzę na temat branży, produktu lub usługi, który będziemy promować. Dlatego takie ważne jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne zapoznanie się nie tylko z konkretnym produktem jego wadami i zaletami ale również z sytuacją rynkową. Powinniśmy być przygotowani na różnego rodzaju sytuacje, które mogą się pojawić czyli sytuacje kryzysowe, ostre słowa krytyki na forum. Naszym zadaniem będzie bronienie danej marki lub produktu. Internet jest miejscem, gdzie działa wiele osób, więc konkurencja jest spora nasza wydajność zależy od zaangażowania, wiedzy i umiejętności komunikowania się oraz argumentowania. Świadczenie usług z zakresu social marketingu wchodzi w zakres działalności agencji reklamowej, dlatego taką firmę należy zarejestrować pod numerem: PKD: 73.11.Z.

Niezbędne inwestycje

Najważniejszy jest komputer oraz szybkie łącze internetowe, które pozwoli na dynamiczny rozwój naszej działalności i efektywne działania w tym zakresie. Dobrym pomysłem jest też założenie konta na popularnych portalach społecznościowych. Powinniśmy także zainwestować w reklamę, dzięki której więcej osób dowie się o naszej działalności i świadczonych usługach.

O czym warto pamiętać?

Z reklamy szeptanej korzystają m.in. takie sektory jak turystyka, gastronomia, farmaceutyka oraz coraz częściej deweloperzy oraz firmy świadczące usługi finansowe. W dzisiejszych czasach jest spore zapotrzebowanie na reklamę i marketing, gdyż to one napędzają rynek.

Potencjalne zarobki

Zorganizowanie kampanii reklamowej tzw. szeptanej mieści się w granicach około 8 tys. zł miesięcznie. Wysokość wynagrodzenia zależna jest od ilości wpisów. W dzisiejszych czasach dostęp do Internetu ma większość osób, portale społecznościowe są na tyle popularne, że prawie każdy przynajmniej jedno posiada, daje to ogromna możliwość działania i docierania do różnej grupy odbiorców.

Konieczne wydatki

  • Komputer – 2,5 tys. zł
  • Internet – 70 zł miesięcznie
  • Kapitał – 6 tys. zł

Przydatne informacje

Tworząc konta na portalach społecznościowych typu facebook, powinniśmy pamiętać o personalizacji, atrakcyjności i o treści. Na profilu powinno znajdować się logo firmy oraz podstawowe informację na temat zakresu jej działania. W miarę regularnie powinny pojawiać się nowe posty, powinniśmy uczestniczyć w dyskusjach na forum oraz na fanpage. Dobrym pomysłem jest także organizacja konkursów czy quizów z nagrodami dla osób zainteresowanych naszym profilem. Dzięki temu zyskamy popularność i uznanie w oczach użytkowników. Osoba zainteresowanym nasza działalnością możemy zaproponować np. stworzenie strony lub fanpage i jej administrowanie.

            
                         
        
Ostatnio modyfikowano: 5 maja, 2014 o 11:56