Poczta elektroniczna

Utworzono: 14 kwietnia, 2014 o 8:01

Zarabianie na mass mailing’u

Dostęp do Internetu ma dzisiaj prawie każdy, większość z nas rozpoczyna dzień od sprawdzenia poczty elektronicznej. Poczta jest kanałem komunikacji dla wielu z nas. Bazują na niej przede wszystkim firmy i korporacje. Pocztę elektroniczną z powodzeniem można wykorzystać do działań marketingowych i promocyjnych. Mass mailing przyczynił się do zwiększenia popularności określonych stron internetowych. Więcej osób zaczęło zaglądać na stronę np. firmy farmaceutycznej, która za pomocą poczty promują swoją działalność w sieci.

Kto może zajmować się mailingiem?

Zanim rozpoczniemy działania związane z mailingiem, powinniśmy przejść profesjonalne szkolenie wdrożeniowe. Koszt takiego szkolenia przygotowawczego wynosi około 2,5 tys. zł. W czasie kursu zapoznamy się podstawami marketingu sieciowego oraz zdobędziemy wiedzę teoretyczna i praktyczną, która przyda się nam w codziennej pracy. Kurs trwa stosunkowo krótko bo zaledwie 3 dni. Po zakończeniu kursu uczniowie przez jakiś czas zostają pod opieka opiekuna – trenera, który będzie kontrolował i monitorował ich prace, a także wspierał. Usługi z zakresu mass mailingu są wpisane w zakres działalności agencji reklamowej, której przypisany jest numer PKD: 73.11.Z.

Niezbędne inwestycje

Do działań marketingowych związanych z mailingiem konieczny jest dobrej jakości komputer oraz w miarę szybkie łącze internetowe, umożliwiające przesyłania dużej ilości korespondencji. Bardzo ważną sprawą jest również baza danych. Taka bazę możemy pozyskać od klienta, który zleca nam wykonanie korespondencji lub wykorzystać własną bazę danych. Należy jednak pamiętać o ochronie danych osobowych i konsekwencjach prawnych w razie ich naruszenia. Jeśli chcemy pozyskać spis kontaktów od konkretnej firmy, konieczny będzie kapitał, który umożliwi nam działania i rozpoczęcie działalności. Na początek wystarczy około 5 tys. zł. Taka suma pozwoli nam podjąć określone działania marketingowe. Do wysyłania wiadomości i ich tworzenia konieczna jest odpowiednia aplikacja obsługująca pocztę elektroniczną. Oczywiście można korzystać z bezpłatnych programów jednak zdecydowanie lepiej zainwestować w profesjonalne aplikacje przeznaczone do tego typu zadań. Dzięki nim mamy większe pole działania i możemy personalizować wiadomości wedle własnego uznania. Najpopularniejsze programy to: Advanced Direct Remailer, CroupMail Personal, Mailing List Deluxe, eNewsletter Manager Pro, Sendblaster, e-Compaing. Jest to wydatek rzędu około 200 – 500 zł czyli stosunkowo niewiele.

O czym warto pamiętać?

Odbiorcami tworzonej korespondencji są klienci biznesowi, indywidualni oraz firmy działające w obrębie różnorodnych branż. Wiadomość powinna być dopasowana do odbiorcy, ważna jest zatem oryginalność i personalizacja. Wiadomość możemy dopasować na podstawie znaczników, które sugerują wiek, adres, miejsce zamieszkania oraz płeć adresata. Nie zaleca się wysyłek masowych, które nie wzbudzają zaufania lecz zniechęcają i traktowane są jak SPAM. Zdecydowanie lepiej skupić się na personalizacji i indywidualnym podejściu.

Potencjalne zarobki

Nasze zarobki będą uzależnione od zakresu działania, zaangażowania oraz od liczby kontaktów. Średnio organizując promocje za pomocą mass mailingu wykorzystując do tego około 4 tys. kontaktów powinniśmy na zarobić około 1000 zł. Większe zarobki może nam przynieść działalność powiązana dodatkowo z tworzeniem bazy kontaktów dla konkretnego klienta, to z kolei wymaga większego nakładu pracy. Wynagrodzenie za podjęcie takich działań wynosi mniej więcej 5 tys. zł. Stawki prezentują się różnie w zależności od zakresu pracy i branży. Z marketingu mailowego korzysta około 60 procent firm.

Konieczne wydatki

  • Komputer – 3,5 tys. zł
  • Programy obsługujące pocztę elektroniczną – 600 zł

Przydatne informacje

Tworząc wiadomość powinniśmy pamiętać nie tylko o zawartości, czyli treści ale również o grafice i wizualności. Standardowa szerokość naszego maila nie powinna przekraczać 600 pikseli. Musimy pamiętać o odpowiedniej optymalizacji wiadomości i dopasowaniu jej do przeglądarek. Wiadomość musi być przede wszystkim czytelna i jasna.

            
                         
        
Ostatnio modyfikowano: 5 maja, 2014 o 11:55