Bloger na zlecenie

Utworzono: 14 kwietnia, 2014 o 7:31

Czyli działania prosumenckie

Każda działalność gospodarcza
handlująca różnymi towarami, zabiega o jak najlepszą opinię wśród klientów. Pozytywna opinia konsumentów podniesie jej prestiż i renomę na rynku. Firmy oraz wielkie przedsiębiorstwa nastawione na zysk i sukces na współczesnym rynku współpracuje z osobami np. blogerami, którzy potocznie mówiąc zachwalają dany produkt, zjawisko itd. Takie osoby nazywa się prosumentami, mają oni istotny wpływ na tworzenie opinii o marce czy usłudze. Promują daną działalność poprzez podkreślanie zalet i atutów np. danej firmy. Z ich opinia liczą się konsumenci.

Kto może się podjąć tego rodzaju działalnością?

Chcąc rozpocząć działalność związaną z opiniowaniem marek i towarów nie musimy posiadać własnej firmy w sensie formalnym. Ten rodzaj działalności polega na tworzeniu określonej aury i prestiżu. Z czasem będzie można określić wysokość wynagrodzenia za swoje usługi jako prosument. Jeśli nasze działania się sprawdzą, a praca będzie przynosić wymierne i zadowalające efekty, możemy liczyć, że znajdziemy osobę, która zechce finansować naszą działalność. Dopiero wtedy możemy myśleć o założeniu firmy świadczącej usługi w zakresie doradztwa gospodarczego lub agencje reklamową. Do tego rodzaju działalności przypisany jest numer PKD: 73.11.Z.

Niezbędne inwestycje związane z działalnością

Praca jako prosument nie wymaga wielu inwestycji i nakładów finansowych. Najważniejszy jest komputer z dostępem do Internetu. prace należy zacząć od założenia własnej strony internetowej o wybranej przez nas tematyce, która jest nam znana i bliska. Adres strony powinien być związany tematycznie z zawartością naszej witryny. Kolejnym krokiem jest reklama tejże strony w Internecie np. poprzez regularne pozycjonowanie.

O czym warto pamiętać?

Rozpoczynając prace jako aktywny bloger powinniśmy się zastanowić jaka dziedzina jest nam bliska, jakim tematem się interesujemy na tyle aby móc o nim pisać i śledzić jego rozwój. Bloger powinien posiadać ogromną wiedzę z dziedziny, która promuje. Ciężko działać w obszarze, który jest nam obojętny i obcy. Warto także zwrócić uwagę jakimi tematami interesują się internauci. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się np. finanse, nieruchomości, samochody, sprzęt ARG i RTV itd. Jeśli jesteśmy zainteresowani np. samochodami i posiadamy wiedze i kompetencję, możemy uczestniczyć np. w dyskusjach na ich temat. Zachwalać, promować i podkreślać zalety określonych marek. Jeśli chcemy być poważnie traktowani przez użytkowników Internetu i stałych czytelników powinniśmy umieszczać nowe wpisy kilka razy w tygodniu. Bardzo ważna jest aktualizacja strony i regularność. Bardzo ważna jest możliwość prowadzenia dyskusji na łamach bloga, dodawania komentarzy do umieszczanych treści. Możemy założyć bloga na jednym z popularnych serwisów np. blog.pl lub korzystać z tzw. mikrologa – Tweeter i Blip. Warto tez zadbać o estetyczny wygląd strony oraz grafikę. Zdjęcia czy filmy na pewno wpłyną na atrakcyjność bloga. Pisanie o wybranej tematyce powinno być wyważone. Wychwalanie towarów i produktów bez uwzględniania ich wad jest podejrzane. Warto wspominać o plusach i minusach z naciskiem oczywiście na plusy. Warto wyrażać swoja opinię na wybrany temat i podejmować dyskusję z innymi użytkownikami. Jest to bardzo ważne i wpływa na wiarygodność.

Potencjalne zyski

Zaczynając prace jako bloger – prosument musimy się liczyć z tym, że na początku nie będziemy zarabiać. Najpierw musimy wypracować swoją pozycję specjalisty w danej dziedzinie. Zajmuje to około roku lub pół – uzależnione jest to od naszej pracy i zaangażowania. Jeśli po upływie tego czasu zostaniemy zauważeni przez konkretną firmę, możemy liczyć na umowę. Bardzo ważna jest jakość naszej pracy i wkład. Kompetencje, wiedza oraz umiejętności są bardzo ważne. Nasze wynagrodzenie będzie zależało od efektów naszej pracy i oceny firmy dla której będziemy pracować. Średnio nasz miesięczny zarobek może wynieść kilkaset lub kilkanaście tys. zł.

Konieczne wydatki

  • Komputer – około 3 tys. zł
  • Domena – 10 – 50 zł rocznie
  • Pozycjonowanie strony – około 450 zł miesięcznie

Przydatne informacje

Duża liczba osób, które są zgromadzone wokół konkretnej marki chwali jej produkty – jest to około 85% klientów. dodatkowo ponad 70% wypowiada się pozytywnie o danej firmie, a prawie 55% kupuje artykuły oznaczone logo wybranej i popularnej firmy.

            
                         
        
Ostatnio modyfikowano: 5 maja, 2014 o 11:52