Drobna działalność gastronomiczna

Utworzono: 14 kwietnia, 2014 o 7:34

Spożywanie racjonalnych posiłków w ciągu dnia jest bardzo ważne dla zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego. Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest oczywiście śniadanie. Nowoczesny tryb życia i brak czasu, powoduję, że coraz mniej czasu poświęcamy na przygotowywanie posiłków. W biegu jemy śniadanie, którego wartość energetyczna jest niewielka. Warto zadbać o prawidłowy pierwszy posiłek, który da nam energie na prawie cały dzień.

Kto może zajmować się cateringiem ?

Handel produktami spożywczymi się nieco różni od np. handlu odzieżą czy sprzętem elektronicznym. Produkty spożywcze mają określoną datę spożycia. Ważne jest, aby zostały sprzedane klientom przed upływem ważności danego produktu. Bardzo ważną kwestia jest tutaj terminowość i umiejętne zarządzanie obrotem. Dobrze, jeśli posiadamy wiedzę z zakresu żywności – wiemy jaka jest wartość energetyczna produktów oraz jak wpływa na kondycję ludzkiego organizmu. Chcąc założyć działalność gospodarczą
związaną z gastronomią, a konkretnie z cateringiem należy ja zarejestrować pod numerem: PKD
56.29.Z.

Niezbędne inwestycje związane z działalnością

Jedną z najważniejszych inwestycji przy rozpoczynaniu działalności jest oczywiście reklama. Najprostszą i najskuteczniejsza reklamą są oczywiście ulotki reklamowe, na którym znajdują się najważniejsze informacje na temat naszej firmy czyli np. adres, telefon, oferta i zachęcająca do skorzystania – cena. Ulotkę można zaprojektować samodzielnie i wydrukować samemu lub w odpowiednim punkcie. Na początek wystarczy 1 tys. ulotek. Koszt ich wydrukowania mieści się w granicach 600 zł. Roznosić możemy je samodzielnie lub zatrudnić osobę – studenta do ich roznoszenia. Rozniesienie ulotek reklamowych w okolicy kosztuje średnio 20 gr. za sztukę. Dobrze jest je umieszczać w skrzynkach pocztowych lub wręczać je przechodniom. Teoretycznie z tysiąca ulotek powinniśmy uzyskać średnio 50 kontaktów, z tego mniej więcej połowa powinna złożyć u nas zamówienie. Rozpoczęcie działalności w postaci cateringu wiąże się z niewielkimi kosztami, jest to zaledwie około 6 tys. zł.

Organizując reklamę, nie możemy zapomnieć o Internecie. Dobrym pomysłem jest założenie własnej strony internetowej. nasz strona powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje na temat zakresu naszej działalności, czyli szczegółową ofertę – oferowane produkty i cennik.

Bardzo ważny jest tez kontakt i formularz zamówienia. Ogromnym plusem będą referencję, które z czasem zdobędziemy. Pozytywne opinie wpłyną na naszą wiarygodność i prestiż na rynku usługowym. Stronę można założyć we własnym zakresie, korzystając z bezpłatnych programów typu Dreamweaver. Możemy także zlecić jej wykonanie profesjonaliście, który zadba o jej atrakcyjny wygląd i treść. Koszt wykonania takiej strony to mniej więcej 500 zł. Bardzo ważne jest tez pozycjonowanie strony w sieci, tak aby znajdowała się ona na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Koszt pozycjonowania to średnio 150 zł rocznie. Niezbędną inwestycja będzie także samochód lub zatrudnienie kierowcy, który będzie rozwoził towar do klientów.

O czym warto pamiętać?

Istotną kwestią jest cennik. Powinien on zawierać różnorodne produkty takie jak np. pieczywo różnego rodzaju, jogurty, płatki śniadaniowe, mleko, sery i twarogi oraz soki owocowe na bazie naturalnych składników.
Działalność cateringowa jest trudna do utrzymania w ubogich dzielnicach miast, zdecydowanie lepiej ją prowadzić na terenie bogatych i lepiej sytuowanych obszarach. Tam można zaproponować wysokie marże i ceny produktów. Zysk będzie wtedy większy. Towary warto kupować w hurtowniach, gdzie ceny towarów są niższe niż w sklepach.

Potencjalne zyski

Chcąc aby nasza firma sprawnie funkcjonowała i przynosiła zadowalające zyski, powinniśmy posiadać co najmniej 30 stałych klientów, którzy będą regularnie składali u nas zamówienia o wartości 40 zł na dzień. Przychody w takiej sytuacji powinny wynosić 20 – 30 tys. zł a nasz zarobek 5-7 tys. zł. Wraz z rozwojem naszej firmy możemy stopniowo zwiększyć obszar reklamy i na przykład zainwestować w nadruk na torbach, w które pakowane są produkty.

Konieczne wydatki

  • Kapitał – około 5-6 tyś. zł
  • Komputer – około 1,5 tyś. zł
  • Ulotki i ich rozniesienie – około 1,5 tyś. zł
  • Strona internetowa – 500 zł
  • Wynagrodzenie dla kierowcy – 1500 zł miesięcznie
  • Paliwo – uzależnione od obszaru działania i czasu koniecznego na dostawę

Przydatne informacje

W większości naszymi klientami będą osoby prywatne. Zestawy śniadaniowe oraz inne zamówione produkty muszą być dostarczone w odpowiednim czasie, czyli około 7-9 rano. Dlaczego naszą codzienną pracę będziemy musieli zaczynać bardzo wcześnie – około 3 nad ranem. Zamówione artykuły trzeba odebrać z hurtowni, zapakować i zawieźć do klientów na czas.

            
                         
        
Ostatnio modyfikowano: 5 maja, 2014 o 11:52